Revista da ESPM
ABRIL/MAIO/JUNHODE 2018| REVISTADAESPM 33 shutterstock customers andmaintain a competitive advantage in a digi- tal-first world” (ATransformaçãoDigital consisteemrei- maginarcomovocêreúnepessoas,dadoseprocessospara agregar valor aos clientes emanter umavantagemcom- petitivaemummundoquepriorizaos recursosdigitais). IBM “In our analysis of leading companies and our work with clients,wehavefoundthatcompanieswithacohesivestrategy for integratingdigital andphysical elements can successfully transformtheir businessmodels —and set newdirections for entire industries. These companies focus on two complemen- tary activities: reshaping their customer value propositions and reconfiguring operatingmodels using digital technolo- gies for greater customer and partner interaction and colla- boration” (Emnossaanálisedeempresas líderes enosso trabalho comclientes, descobrimos que empresas com uma estratégia coesapara integrar elementos digitais e físicos podem transformar com sucesso seus modelos de negócios — e estabelecer novos rumos para indús- trias inteiras. Essas empresas concentram-se em duas atividades complementares: reformular suaspropostas devalor paraoclientee reconfigurarmodelosoperacio- nais usando tecnologias digitais paramaior interação e colaboração comclientes e parceiros). McKinsey “Creating value at the new frontiers of the business world, creating value in the processes that execute a vision of cus- tomer experiences, and building foundational capabilities that support the entire structure” (Criar valor nas novas fronteiras do mundo dos negócios, gerando valor nos
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