Revista da ESPM JAN-FEV_2007
FREITAS , Maria E. de. Cultura organizacional: identi- dade, sedução e carisma? 3ª edição. Rio de Janeiro: Editora FGV, 2002. FRIEDMAN , Hershey H. The impact of jewish values on marketing and business practices. Journal of Macromarketing, v. 21, n. 1, p. 74-80, June 2001. FROST , Peter J. Emoções tóxicas no trabalho. São Paulo: Futura, 2003. GARCIA-ZAMOR , J. C. Workplace spirituality and organizational performance. Public Administration Review, v. 63, n. 3, p. 355-363, May/Jun 2003; GRABER , David R.; JOHNSON James A. Spir- ituality in healthcare organizations. Journal of Healthcare Management, v. 46, n. 1, p. 39-50, January/February 2001. GUNTHER Marc. God and Business . Fortune, July 9, 2001.Disponível na Internet: <http://www.fortune . com> Acesso em 07 mar. 2002. HANDY , Charles. Para que serve uma empresa? Harvard Business Review. São Paulo: HBR América Latina, v. 80, n. 12, p. 35-40, dezembro 2002. HAWLEY ,Jack. O redespertar espiritual no trabalho: o poder do gerenciamento dharmico. Rio de Janeiro: Editora Record, 1995. HERMAN , Roger E.; GIOIA , Joyce L. Making work meaningful: secrets of the future-focused corporation . The Futurist, v. 32, n. 9, p. 24-38, December 1998. KONZ , Gregory N. P.; RYAN , Francis X. Maintaining an organizational spirituality: no easy task. Journal of Organizational Change Management, v. 12, n. 3, p. 200-210, 1999. KOTLER , Philip; ARMSTRONG , Gary. Princípios de marketing. 9ª edição. São Paulo: Prentice Hall, 2003. LAABS , Jennifer J. Balancing spirituality and work . Personnel Journal, v. 74, n. 9, p. 60- 76, 1995. LAMA , Dalai. Uma ética para o novo milênio . 7ª edição. Rio de Janeiro: Sextante, 2000. LEIGH , Pamela. The new spirit at work . Training & Development, v. 51, n. 3, p. 26-33 March 1997. LEVERING , Robert. Um excelente lugar para se tra- balhar: o que torna alguns empregadores tão bons (e outros tão ruins) . Rio de Janeiro: Qualitymark, 1997. LOTURCO , Roseli. A religião da pureza . Veja. São Paulo: Editora Abril, edição 1780, p. 96-97, 4 de dezembro de 2002. MATOS , Francisco G. de. Empresa feliz . 5ª edição. São Paulo: Makron Books, 1998. _________. Empresa comalma . São Paulo:Makron Books, 2001. MCCORMICK , Donald W. Spirituality and manage- ment . Journal of Management Psychology, v. 9, n. 6, p. 5-8 , 1994. MILLIMAN , John; FERGUSON ; Jeffery; TRICKETT , David; CONDEMI , Bruce. Spirit and community at SouthwestAirlines:an investigation of a spiritual va- lues-basedmodel . Journal of Organizational Change Management, v. 12, n. 3, p. 221-233, 1999. MITROFF , Ian I.; DENTON , Elizabeth A. A spiritual audit of corporateAmerica:a hard look at spirituality, religion, and values in the workplace. San Fracisco: Jossey-Bass Inc., 1999a. __________ ; __________. A study of spirituality in the workplace . MIT Sloan Management Review,v. 40, n. 4, p. 83-92, Summer 1999b. MOGGI ,Jair; BURKHARD ,Daniel. Como integrar lider- ançaeespiritualidade:avisãoespiritualdaspessoas e das organizações . Rio de Janeiro: Elsevier, 2004. NEAL , Craig. A conscious change in the workplace . The Journal for Quality & Participation, v. 22, n. 2, p. 27-30, March/April 1999. NECK , Cristopher P.; MILLIMAN , John F. Thought Self-leadership:findingspiritualfulfillment inorgani- zational life . Journal of Managerial Psychology, v. 9, n. 6, p. 9-16, 1994. O SALGADINHO do bem da Elma Chips . Exame, São Paulo: Editora Abril, edição 777, p. 16, 16 de outubro de 2002. O’DONELL ,Ken. Endoquality:as dimensões emocio- nais e espirituais do ser humano nas organizações . Salvador: Casa da Qualidade, 1997. OLIVEIRA , Alkíndar de. Espiritualidade na empresa . Butterfly Editora: São Paulo, 2001. PIERCE , Gregory F. A. Spirituality @work: 10 ways to balance your life on the job . Chicago: Loyola Press, 2001. REACHING IN , reaching out: MBA students explore spirituality, listening and managing conflict . Notre Dame Business Online, n. 9. Disponível em: <http:// nd.edu/~ndbizmag/issue9/feature.shtml> Acesso em: 08 fev. de 2003. ROSENBLUTH , Hal F.; PETERS , Diane M. Good company: caring as fiercely as you compete . Mas- sachusetts: Perseu Books, 1998. SENGE , Peter. A quinta disciplina . 3ª edição. São Paulo: Editora Best Seller, 1998. THOMPSON , William D. Can you train people to be spiritual? Training & Development, v. 54, n. 12, p. 18-19, December 2000. TURNER , Janice. Spirituality in the workplace. CA Magazine, v. 32, n. 10, p. 41-42, December 1999. VARADARAJAN , P. V. e MENON , Anil. Cause-related marketing: a coalignment of marketing strategy and corporate philanthropy. Journal of Marketing, v. 52, p. 58-74, July 1988. ZOHAR , Danah; MARSHALL , Ian. QS: inteligência espiritual. Rio de Janeiro: Record, 2000. ZYLBERSZTAJN ,Decio. Organizaçãoética:umensaio sobre comportamento e estrutura das organizações. Revista de Administração Contemporânea, Curitiba: ANPAD, v. 6, n. 2, p. 123-143, maio/agosto 2002. ANSELMO FERREIRA VASCONCELOS Consultor de Marketing, Vendas e Transfor- mação Organizacional; bacharel em Comuni- cação Social – ESPM SP; mestre em Adminis- tração de Empresas pela PUC – SP. NOTAS 1. Ver o Novo Testamento: S. Mateus capítulo XXII versículos 15-22 e S. Marcos capítulo XII versículos 13-17. 2. Ver o Novo Testamento: S. Mateus capítulo VII versículo 12. 3. Ver o Novo Testamento: S. Lucas capítulo VI versículo 31. - Anselmo Ferreira Vasconcelos 123 JANEIRO / FEVEREIRO DE 2007 – R E V I S T A D A E S P M
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDQ1MTcx